25°
sobota
21°
niedziela
Wojewoda Śląski zawiadomił Prokuraturę Rejonową w Myszkowie!
20 lutego 2018 r. | 10:10
50

Wojewoda Śląski przesłał zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez Wójta Gminy Poraj przeciwko wiarygodności dokumentów do Prokuratora Rejonowego w Myszkowie - poinformowała mnie rzecznik wojewody śląskiego - Alina Kucharzewska.

W piśmie poinformowano o podejrzeniu popełnienia przez Wójta Gminy Poraj:
1. przestępstwa przeciwko działalności samorządu terytorialnego, o którym mowa w art. 231 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny – polegającego na działaniu na szkodę interesu publicznego poprzez niedopełnienie obowiązków służbowych, tj. niepodjęcie środków prawnych, kwestionujących zatrudnienie w Urzędzie Gminy pracownika upoważnionego do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu wójta, naruszającego (przez równoczesne zasiadanie w Zarządzie Spółdzielni Socjalnej „PORACTIVE”) zakaz zawarty w przepisie art. 4 pkt 3 i 6 dla osób wymienionych w art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz
2. przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów, o którym mowa w art. 271 § 1 ustawy Kodeks karny – polegającego na poświadczeniu nieprawdy w przedłożonych Wojewodzie Śląskiemu dokumentach, dotyczących wyjaśnienia kwestii upoważnienia pracownika Urzędu Gminy Poraj do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu wójta.

PAWEŁ GĄSIORSKI



50 odpowiedzi na “Wojewoda Śląski zawiadomił Prokuraturę Rejonową w Myszkowie!”

  1. :-) napisał(a):

    ups




    0



    0
  2. Wyborca napisał(a):

    to teraz Stachu ma przerąbane, nie dośc że nie będzie rządzić poraj to może jeszcze odpowiadać za tego rodzaju wygibasy




    0



    0
  3. Lolek napisał(a):

    My tu na Śląsku godomy bydzie gut




    0



    0
  4. ? napisał(a):

    wojewoda nie boi się, że go ukaszek pozwie, za te nikczemne pomówienia???

    :-))))))




    0



    0
  5. Ela napisał(a):

    Już to dawno powinien zrobić.




    0



    0
  6. Jacek Kowalczyk napisał(a):

    Czy Stachu dokończy kadencję?




    0



    0
  7. pracodawca napisał(a):

    Ja to już chyba mówiłem, że mają sobie wykuć na blachę art. 231 § ?
    No niestety trochę przeciwnicy PIS-u będą mieli racje, że eliminują Wójta politycznie przed wyborami.
    (Wojewoda Śląski jest z nadania PIS-u – jak się nie mylę).
    Ale jak by Wójt był czysty (nikt nie mówi że wójt jest winny 😉 ) to by Wojewoda Śląski nic nie robił.
    W sumie Wojewoda Śląski zaoszczędzi Wójtowi kompromitacji, bo jak Wójt (lub ktoś z jego otoczenia) weźmie udział w wyborach to Wójtowi nie zazdroszczę.
    Naprawdę będzie w co bić i patrzeć jak puchnie.




    0



    0
    • Mariusz napisał(a):

      I właśnie tenże wojewoda dostał od Szydło 57 tysięcy nagrody… Na to jest kasiora!

      Za to nie mają pieniędzy na służbę zdrowia, dla medyków, dla pielęgniarek (średnia wieku 57 lat w tym zawodzie – ciekawe kto się nami będzie opiekować za 3 lata), na hospicja, na leki ratujące życie (wzrost cen leków po przeszczepach od 3 złotych do 2 tysięcy!!! za taką samą dawkę), ale mają na luksusowe limuzyny ze skórzaną tapicerką po 2,5 mln za sztukę. Nie mają pieniędzy na podwyżki dla emerytów, bo trudno nazwać podwyżką 30 zł na miesiąc (wychodzi cała złotówa na dzień! WOW). Ale mają dodatkowe mld na gebelsowską propagandę w TVPis, dla misiewiczów, dla łojca , dla wdów po Edgarze, na rekordowe nagrody dla reżimowych urzędników, na szemrane fundacje co robią bilbordy w Polsce, zamiast miękką dyplomacją walczyć np. z „polskimi obozami zagłady” za granicą, na kolejne zespoły do czegoś tam, na rekordową w dziejach Polski liczbę ministrów i wiceministrów, na ‚ekspertów’ smoleńskich, na 3 m mur wokół sejmu, na miesięcznice, itd itd . Nie mają na niezbędne wojsku nowoczesne śmigłowce, ale mają na luksusowe samoloty dla kacyków rządowych, na wykorzystywanie samolotów wojskowych w formie powietrznych taksówek gdzie każdy przelot kosztuje tyle co przeciętny Polak zarabia przez rok i na oddziały paramilitarne które de facto mają spełniać to samo zadanie co kiedyś Zomo. Ot, taka dobra zmiana!!




      0



      0
      • Nikt napisał(a):

        Ale bredzisz. Tak jakby poprzedni rząd nie dawał sobie nagród,tak jak by poprzedni rząd podnosił emerytury. Tak jakby poprzedni rząd nie sial propagandy w POtv. Teraz przynajmniej masz wybór w mediach. Za poprzedniej władzy dzień bez afery był dniem straconym, oni nie latali samolotami, pewnie na pieszo chodzili. A naród za poprzedniego rządu rozpływał się w luksusach. Bezrobocie ok 20%, najniższa płaca dla każdego,bo po co wiecej, pracuj do 67 lat jak nikt w Europie, emerytury i tak mieć nie będziesz bo przy tak niskich składkach chociazbys 100 lat pracował to nie uzbierasz. 6latki do szkół,bo przecież do pracy trzeba iść wcześniej, no ale to dla naszego dobra, bo trzeba uczyć się od najmłodszych lat. Tyle że kiedyś w przedszkolu uczono już od 3 czy 4 roku życia, a 6 latki już obowiązkowo. Zgadza się obecna władza nie jest idealna, nie wszystko mi się podoba co robią,ale jak już kiedyś pisałem, wolę to bagno.




        0



        0
        • Mariusz napisał(a):

          Można tylko złapać się za twarz ze smutkiem. Tłumaczyć patologiczne polityczne złodziejstwo obecnych, tym, że poprzednicy kradli? Tłumaczyć luksusy obecnych tym, że poprzednicy opływali w luksusy? POprzedników już NIE MA! I wspaniale. Tylko jak czytać takie komentarze jak twój – na poważnie? Przypomnę Ci tylko słowa Szydło: „czas skończyć z patologiami, czyli z emeryturami za małymi, żeby żyć, ale za dużymi, żeby umrzeć”. Miała być DOBRA ZMIANA, tak? A jest ZMIANA przy korycie. Nic poza tym! U nas w gminie będzie identycznie.




          0



          0
        • Mariusz napisał(a):

          Jeszcze odnośnie TVP. Sprawdź sobie, kiedy zmieniły się władze TVP z nadania pisu. Ano Andrzej Urbański został zmieniony dopiero w 2009 roku! Czyli przetrwał właściwie połowę pierwszej kadencji PO. Obudź się człowieku! Jak to jest, że za tych znienawidzonych czasów platformy, Kraśko i lżony przez pis Lis, mogli pojawiać się na ekranie obok dzisiejszych gwiazd, czyli Danki Holeckiej, Ziemca i Babiarza? Co? No dobrze – nie było za czasów PO w telewizji publicznej pana Rachonia – ale przecież był wtedy RZECZNIKIEM PISu! Należy spokojnie odkłamywać propagandę pisu, bo takiego skoku na media publiczne, jaki wykonał pis, niszcząc np. całkowicie Trójkę Polskiego Radia, która zalicza obecnie doły słuchalności, to nie było nigdy!




          0



          0
          • Nikt napisał(a):

            Zgadzam się,że nie można tłumaczyć złodziejstwa obecnych,tym że poprzedni kradli. Tyle,że obecna władza, w moim mniemaniu jeżeli kradnie,to jednak w mniejszym stopniu i mimo wszystko COŚ dla ogółu zrobiła. Jeżeli chodzi o Program 3 Radia zgadzam się z Tobą w 100%, to jest min to co mi się nie podoba w obecnej władzy.




            0



            0
          • Zuzanna napisał(a):

            a kto korzystał z drogiej telewizji ORION , żeby zrobić sobie promocje za gminne pieniądze?




            0



            0
          • Mariusz napisał(a):

            Powiedz co zrobiła? Co zrobiła? Rozdała pieniądze, których częściowo nie miała, biorąc kredyty (jak u nas w gminie, emitując np. obligacje skarbu państwa denominowane w chińskim juanie), a częściowo miała, bo PO przelało kasę z OFE do ZUS, więc było na czym położyć łapę?
            Co zrobiła? Obniżyła wiek emerytalny, przybliżając kryzys i całkowitą niewypłacalność ZUS o 30 lat! Coś co miało nastąpić po 2050 roku, teraz nastąpi ok. 2023?
            Co zrobiła? Skłóciła nas z całym światem? Tak, że jedynym sąsiadem Polski, który nie jest na nas jeszcze obrażony to jest Bałtyk?
            Co zrobiła? Dała prawie 1,5 miliona nagród (tak, nagród, nie pensji, tylko jeszcze dodatkowo nagród!), ministrom z rządu Szydło – w tym Błaszczakowi 82.100,00 zł, Macierewiczowi 70.100,00 zł, Szyszko 70.100,00 zł, księciu Radziwiłłowi, 65.100,00 zł, itd? Poważnie – to ci się podoba? A dzieci w domach dziecka wpierniczają na śniadanie chleb z pasztetową, a pacjenci w szpitalach co dostają na talerzu, to nie muszę mówić… DOBRA ZMIANA? Można tak jechać non-stop. Nie pamiętasz listy 1000 – skoku na spółki skarbu państwa – nigdy w tak szybkim tempie żaden rząd, ŻADEN, nie wymienił tak szybko, tylu ludzi w spółkach skarbu państwa, na swoich – i to często bez jakichkolwiek papierów (bo przecież wywalili do kosza ustawę o służbie publicznej, a tym samym ludzie pisu nie muszą się wykazywać żadnymi kompetencjami, oprócz znajomości programu pis i uwielbienia dla posło-prezesa.)
            Przyjdzie nam wszystkim za to zapłacić. A młodzi? Co mądrzejsi stąd już uciekli, inni się zbierają. Zostanie starzejące się społeczeństwo, które nie da rady utrzymać tego kraju gdy nadejdzie bessa – a prędzej czy później nadejdzie – nie łódź się, że dobra koniunktura się utrzyma w nieskończoność. Po latach tłustych, zawsze nadchodzą lata chude. I wie to chyba każdy rozsądny człowiek, a na takiego mi wyglądasz, skoro ubolewasz nad zniszczeniem Trójki. No nic. Poczekamy spokojnie i zobaczymy.

            A tymczasem radzę zapoznać się z historią Grecji – tam też rozdawali po 100 EURO na każde dziecko, przez ile to? Bodajże 14 lat. Jak się skończyło? No tak, że mogli sobie Grecy co najwyżej 10 EURO wypłacić z bankomatu, połowa kraju była na ulicach i nadal nie jest wcale wesoło. Tylko, że nas Niemcy nie wesprą (nie chcąc położyć strefy EURO), bo EURO u nas nie ma. Przewiduję tak w przeciągu 10 lat scenariusz Argentyński, albo co gorsza, Wenezuelski, gdzie inflacja w zeszłym roku to 800%, a na granicach stoją z Kolumbią stoją tłumy ludzi uciekających z kraju. Dziś takie gadanie wydaje się być opowiadaniem głupot. No, ale kto by pomyślał, że przyczyną załamywania się funkcjonowania światowego systemu finansowego od połowy 2007 r. będzie HOSSA na rynku kredytów hipotecznych. Wszyscy się śmiali – prócz kilku kolesi pokazanych w filmie „Big Short” (na faktach). Polecam.




            0



            0
          • Nikt napisał(a):

            Mariusz, masz prawo do swojej opinii, która szanuję. Myślę, że obojgu nam chodzi o dobro naszego kraju, tylko każdy z nas ma odmienny punkt widzenia :). Ja nie jestem jakimś ogromnym zwolennikiem obecnej władzy, niestety w zasadzie jesteśmy zdani albo na poprzedników, albo obecnych, innej alternatywy na tą chwilę nie ma. Tak to już jest, że od lat musimy wybierać mniejsze zło i chyba to się nie zmieni.
            1. Pewnie nie jesteś zwolennikiem 500+, bo traktujesz to jako rozdawnictwo, dajesz tutaj przykład Grecji. Ja uważam, że największym priorytetem każdej władzy jest zadbanie o wzrost demograficzny. I tu nie ma dla mnie żadnej dyskusji, jak się cos z tym nie zrobi, to niedługo trzeba będzie zgasić światło w naszym kraju. Skoro można płacić na dzieci w Niemczech, Francji, Angli, Irlandii i nikt tego nie nazywa rozdawnictwem, to dlaczego nie można u nas?? Tak jesteśmy biednym krajem, twierdzisz że min to Greków doprowadziło do ruiny. Ale to nie był jedyny powód. Grecy mieli tyle absurdalnych dodatków do pensji, że aż trudno było w to uwierzyć. Za brak windy w budynku, za brak stołówki, dodatek za wysyłanie faksów itp. A największym grzechem Greków było, to że nie płacili prawie w ogóle podatków. A i jako pracownicy, to im daleko do Polaków. To doprowadziło do takiej sytuacji finansowej tego kraju. Wiem, że nikt nie lubi płacić podatków, ale innego wyjścia nie ma, jeżeli chcemy żeby nasze państwo funkcjonowało. Jaki był poprzedni rząd w ściąganiu podatków, każdy chyba wie. Teraz znacznie lepiej są egzekwowane podatki, co wpływa na poprawę naszego budżetu. Przedtem kto w zasadzie chciał mógł kupić lewe paliwo, teraz praktycznie ten precedens został zatrzymany. Orlen i budżet mają dużo większe dochody. 500+ to nie tylko rozdawnictwo, te pieniądze wracają do budżetu. Od razu dodam, ja 500+ nie pobieram.
            To na razie tyle, później pozwolę odnieść się do innych Twoich wątpliwości.




            0



            0
          • Mariusz napisał(a):

            Drogi „Nikt”. odniosę się do postu Stanisława Z, z dnia 13 lutego 2018 godz. 22:26, który rzucił mi się w oczy, bo wreszcie ktoś zaczął podawać prawdziwe dane. Jeśli uważasz, że 500+ to jest jakiekolwiek dbanie o demografię, to ja Ci na to powiem, że… DOBRZE TO JUŻ BYŁO!
            Wklejam dane z tamtego postu (patrz dane na Wikipedii)

            Ilości urodzin:
            2007 – 387 873
            2008 – 414 499
            2009 – 417 589
            2010 – 413 300
            2011 – 388 416
            2012 – 386 257
            2013 – 369 576
            2014 – 375 160
            2015 – 369 308
            2016 – 382 257 (pierwszy pełny rok PiS – mniej niż w 2007 roku – hehehe)
            2017 – ponad 400 tys.

            Nawet jeśli urodziło się trochę ponad 400 tysięcy dzieci, to i tak nie ilość urodzin nie osiągnęła wartości z lat 2009 – 2010 (za czasów PO). Więc po co ta propaganda? Na dodatek ilość urodzin zaczyna spadać.




            0



            0
          • Nikt napisał(a):

            Masz rację Mariusz,takie są dane statystyczne. Te ponad 400 tys urodzeń było w pierwszych dwóch latach rządów PO,potem co roku występował spadek urodzeń. Moim zdaniem gdyby nie program 500+ ten spadek nadal by trwał,ale oczywiście nikt nie jest w stanie tego sprawdzić. Obecnie można zaobserwować wzrost urodzeń, a co będzie w tym roku dowiemy się w 2019. Z całym szacunkiem dla Ciebie, tu mnie nie przekonales 🙂




            0



            0
          • Nikt napisał(a):

            Dalej moje wywody. Jeżeli chodzi o ZUS jak jest moja opinia. Niestety ZUS położyła reforma emerytalna, która przeprowadził Balcerowicz z Rostowskim. Nie wiem czym się kierowali gdy ja przeprowadzali. Wzorowali się na Peru czy którymś z krajów Ameryki Południowej,czemu nie bierzemy przykładu z krajów bogatych!!! W Polsce system emerytalny polegał na tym,że z bieżących wpłat wypłacano świadczenia emerytom i rencistom. W momencie gdy utworzono drugi i trzeci filar oszczędnościowy do ZUSu zaczęło wpływać znacznie mnie pieniędzy, a świadczenia trzeba było wypłacać. I zrobiła się dziura budżetowa bo skąd brać pieniądze na świadczenia. Zaczęto emitować obligacje,które kupowały towarzystwa emerytalne, a potem budżet państwa musiał je odkupywać od nich,oczywiście że stratami,po to by wypłacać emerytury. A te towarzystwa jeszcze nieźle na tym zarabiały. Czy ktoś pamięta,że początkowo zabierano 7% naszych wpłat do OFE? A najlepsze jest to że w ZUSie potworzono takie same subkonta jak w OFE i nieraz były one lepiej oprocentowane jak zyski z OFE. Jedyna wada to było to,że nie były dziedziczone. Jedną z nielicznych rzeczy za którą popieram PO, to właśnie likwidacja OFE, ale też,moim zdaniem, źle to przeprowadzili,bo można jakaś część swoich składek pozostawić w OFE. Ok wolny wybór,ale ktoś kto zostawia swoją składkę w towarzystwie emerytalnym i w jakimś stopniu inwestuje swoje pieniądze na giełdzie,powinien też mieć świadomość,że jak nie pójdzie to będzie stratny,a tutaj państwo daje gwarancję. W przypadku złej koniktury,budżet będzie dopłacał. Jeżeli chodzi o wiek emerytalny,to jeszcze raz powtórzę. Nie tyle ilość lat pracy,a wysokość składki odprowadzanej na emeryturę jest ważna. Co z tego że będziemy pracować do 67 jak składki będą odprowadzane od najniższej emerytury? I drugi aspekt. 6 latki do szkół. W tej sytuacji co niektórzy kończyliby szkoły ( zawodowe) w wieku 17-18 lat czyli do emerytury musieli by pracować 49-50 lat!!! Czy to jest uczciwe? W którym kraju tak długo trzeba pracować? Ok, jeżeli ktoś chce i mu na to zdrowie pozwala to niech pracuje,ale niech to będzie jego wybór.




            0



            0
          • Mariusz napisał(a):

            Nie mam siły odpisywać już długo. Sprawdź jak zmieniała i nadal zmienia się średnia długość życia w Polsce (i na świecie) – jak wpiszesz w googlach, to ci wyskoczy taki interaktywny wykres. W skrócie – w 1990 to było 70,8, a obecnie to 78,2 – a jak rozbijesz to jeszcze na mężczyzn i kobiety, to zobaczysz jeszcze większe różnice, szczególnie w przypadku kobiet. Jeśli więc kobiety żyją średnio ok. 80 lat, a kończyć będą pracę w wieku 60? No to ciekawe jak – często zarabiając bardzo mało przez większość życia w tym kraju – jak będą żyć za ile, 200, może 500 zł miesięcznie przez te 20 lat? Większość krajów – i to bogatych krajów, które kończą rok budżetowy nadwyżkami w wysokości kilkudziesięciu miliardów Euro (patrz Niemcy, Czechy, itd), wiek emerytalny podwyższa! A u nas? Nie dość, że jedziemy na totalnym długu, nic nie odkładamy na chude lata, to co mamy to przejadamy na 500+, to jeszcze wiek emerytalny obniżamy? No ja rozumiem troskę o to, by krócej pracować – tylko czy nas będzie na to stać? Naprawdę – to nie jest wielka praca by wygooglać sobie jakie będą problemy i jak ta obniżka wieku emerytalnego przybliżyła nas ku katastrofie systemu o jakieś 30 lat. I nawet jeśli tych dzieci się rodzi troszeczkę więcej dzięki temu 500+, to sądzisz, że jak oni dorosną do wieku, kiedy będą mogli stąd wyjechać, by nie być dymanym przez państwo (a podatki i inflacja ostro pójdą w górę), to nie wyjadą? Co ich powstrzyma? Wychowanie „patriotyczne”? Błagam! Każdy mądry rodzic wie, że trzeba dziecko wykształcić i wysłać za granicę do lepszego życia. Jakoś nie słychać by ci co są za granicą chcieli wracać, trend nadal jest wylotowy (patrz dane GUS – nie wklejam linka, bo wtedy się posty blokują). No i nie słychać już tam za granicą, aby ktokolwiek płakał na zwiększony wiek emerytalny. Jakoś da się to pogodzić – wystarczy ludziom godnie płacić za pracę!




            0



            0
      • T.Brymora napisał(a):

        Szanowny Internauto Mariuszu
        Czytam wiadomości przekazywane na tym portalu i muszę przyznać ,że te niusy nie są dobre dla nas mieszkańców gminy Poraj.Największym błędem jaki popełniają samorządowcy to uprawianie „Wielkiej” polityki w małych wiejskich gminach. Zapominamy wtedy ,że w Poraju ludzie chcą spokojnie żyć i nie płacić za błędnie podjęte decyzje. Myślę ,że Pan uprawia wielką politykę. Proszę rozejrzeć się dookoła i ocenić sytuację. Ocena polityczna nie jest nam potrzebna. W samorządach nie powinno się politykować tylko działać.

        Tomasz




        0



        0
        • Mariusz napisał(a):

          Tomasz, proszę cię – jak się zapisałeś to pisu, to sobie daruj. Albo lepiej popłyń w rejs… Przy okazji – jak tam marina?




          0



          0
          • T.Brymora napisał(a):

            Mariuszu jak Marina nie wiem. Nie mam tam nic do powiedzenia.Wiem jak się ma ZEFIR-DRAKKAR. Dzieci wygrywają zawody ,mamy kilka tytułów mistrzów Polski. Szanuje poglądy wszystkich co dobrze mówią i prawidłowo rządzą. Uważam że błędem jest krytykowanie bez uzasadnienia. Ze względu na to co wykonuję mam do czynienia z obecnymi zmianami w urzędach i instytucjach wspomagających rozwój przedsiębiorstw i uważam, że wiele zmian korzystnie wpływa na działalność opartą na polskim kapitale. Z ramienia RIPH w Częstochowie,jestem członkiem Krajowej Izby Gospodarczej ,jest to podmiot apolityczny wspierający działania polskiego biznesu i stąd mam szereg informacji na temat obecnych i przyszłych przewidywanych zmian dotyczących pracowników ,pracodawców i urzędów. Wygląda to całkiem dobrze-perspektywicznie. Jeżeli wyrażasz ochotę aby wiedzieć więcej o nadchodzących zmianach w gospodarce, to z chęcią się spotkam i możemy wymienić doświadczenia.




            0



            0
  8. Wojtek napisał(a):

    Już najwyższy czas na wyjaśnienie wielu zagadek. Dokąd można tolerować takie działania?




    0



    0
  9. robroj napisał(a):

    …a już miało być tak pięknie. po wygranych wyborach planowana była zmiana z Poraj na Stacheraj. niezawodni radni mieli się zebrać rano w kanciapie i zagłosować …

    :-)))))




    0



    0
  10. Zdzisława Polak napisał(a):

    RIO Katowice wszczęło postępowanie nadzorcze do ostatnich Uchwał Rady Gminy Poraj:
    1. Uchwała nr 330/XLIV/18 z dnia 31.01.2018 w/s budzetu Gminy Poraj.
    2. Uchwała nr 331/XLIV/18 z dnia 31.01,2018 w/s WPF
    3. Uchwała nr 335/XLV/18 z dnia 02.02.2018 w/s emisji obligacji.




    0



    0
    • T.Brymora napisał(a):

      Pani Zdzisławo o co chodzi w tych uchwałach którymi zajmuje się RIO?




      0



      0
      • Zdzisława Polak napisał(a):

        Tak jak napisałam pierwsza wymieniona uchwała dotyczy uchwalonego przez Radę Gminy budżetu na rok 2018 czyli jak wiemy zestawienie wszystkich przychodów , dochodów , rozchodów i wydatków Gminy Poraj zaplanowanych na rok 2018.
        Druga uchwała dotyczy WPF czyli Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Poraj na lata 2018-2033.
        Te dwie uchwały były już chyba 2 lub 3 razy uchwalane przez radę Gminy a następnie uchylane przez RIO Katowice. Zobaczymy jak zakończy się teraz postępowanie nadzorcze RIO(Regionalna Izba Obrachunkowa).
        Trzecia uchwała objęta postępowaniem nadzorczym RIO to uchwała Rady Gminy Poraj w/s emisji obligacji oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu w kwocie 12.559.000 zł z terminem ich wykupu w latach 2018-2033.




        0



        0
  11. Mariusz napisał(a):

    Bez podniety – doniesienie do prokuratury, to jeszcze nie wyrok. Póki co, to zdaje się mamy jeszcze „domniemanie niewinności”, prawda? Czy to już państwo pis jest?




    0



    0
    • Zuzanna napisał(a):

      Mariuszowi nie podoba się Państwo PIS. Zrozum wreszcie, że Państwo jest polskie czyli nasze. Ale ty masz problem ze zbliżającym się dniem oderwania cię od koryta. I kwiczysz i kwiczysz, że nie da się już cię słuchać. Odpuść bo nic ci już nie pomoże.




      0



      0
      • Mariusz napisał(a):

        Zrozum, że nie jestem przy żadnym korycie. Zrozum, że nie trawię PiSu, tak samo jak POwców. Jeśli tego nie zrozumiesz, to właściwie możesz już odejść od klawiatury. Świat nie dzieli się na PO i PiS. A jeśli pisząc „Odpuść bo nic ci już nie pomoże” – to jest GROŹBA? Czy masz na myśli to, że mogą obecnie swobodnie fałszować wybory, mając wszędzie swoich ludzi? Jeśli tak – to już nie jest nasze państwo, tylko państwo ludzi pisu. (I tylko nie pisz mi proszę bzdetów o potrzebie zmiany stalinowskich sędziów w Państwowej Komisji Wyborczej, bo to musieliby być obecnie ludzie w wieku ok. 100 lat, bo Stalin zmarł w 1953, więc nawet jeśli wtedy mieli ze 35 lat, to dzisiaj mieliby dokładnie 100 właśnie, a tymczasem (uwzględniając dane na 30 września 2013 r. oraz na 2 sierpnia 2017 r.) wiemy, że: w sądach apelacyjnych wiek sędziego wynosi średnio 55,2. W sądach okręgowych 51,29, a w sądach rejonowych 44,4 roku.)




        0



        0
        • wojtek napisał(a):

          Co ty mariusz chcesz powiedzieć , że znasz się na fałszowaniu wyborów?




          0



          0
          • Mariusz napisał(a):

            Ja nie – ale wystarczy przeczytać nową piswoską ordynację. Czytałeś? Co? Bo ja tak. Jeśli możesz postawić krzyżyk, a potem go zamazać i postawić w innym okienku, a głos nadal będzie ważny… to powiedz mi wojtek, co stoi na przeszkodzie, aby to komisja wyborcza licząca głosy (a nie będzie to ta sama komisja, która będzie przy głosowaniu), wzięła kartkę, zamazała twój kolejny krzyżyk i postawiła go w następnym okienku, wygodnym dla komisji? CO mistrzu dedukcji?

            Jedyna szansa na ważny głos to krzyżyk w wybranej kratce i zamazanie wszystkich innych okienek!




            1



            0
  12. wojtek napisał(a):

    Ja nie czytałem bo nie jestem zainteresowany jak wybory fałszować. Chcę głosować uczciwie. I myślę, że w tym roku kombinację zostaną przerwane.




    0



    0
  13. MaxKolanko napisał(a):

    właśnie widać jak się fałszuje na tej stronce, przed chwilą wójt w rankingu był pierwszy około 2,48 głosów około 250 a teraz 1,43 ze 190 głosami hahaha, pięknie, ciekawe jak długo będzie komentarz mój i czy będzie? jak się pojawi trzeba screen zrobić aby szybko nie znikł, najwyżej gdzie indziej się pojawi:) pozdrawiam




    0



    0
    • Mariusz napisał(a):

      Dokładnie o tym mowa! Skoro na portalu, mieniącym się nie wiadomo jakimi „standardami walki o demokrację i wolność” dokonuje się takich szwindli? Gąsiorski – uważasz, że ludzie są ślepi? Że nie robią zrzutów ekranu, żeby twoje szwindle kiedyś pokazać? Zrobiłeś portal podobno dla ludzi – a zarządzasz nim jak wiejski satrapa.

      A ty wojtek, skoro nie czytałeś, to poczytaj. Twoje chciejstwo zawarte w zdaniu „I myślę, że w tym roku kombinację zostaną przerwane” nie ma nic do rzeczy. Zrobią tak, jak im na to pozwala nowa ustawa (opisałem to powyżej), tak samo jak Gąsiorski robi tak na tym portalu, jak sobie wymyśli, żeby mu do narracji pasowało. (Bo musiałby jak co tydzień nagle napisać artykuł, że najlepszą ocenę ma Stachera) – Buahahahaha!

      I teraz – raz, dwa, trzy… Za jaki czas ten niewygodny komentarz zniknie?




      0



      0
    • Zuzanna napisał(a):

      Ale masz priorytety




      0



      0
  14. ..? napisał(a):

    Ale Mariusz sie rozpisal…..




    0



    0
  15. Mariusz napisał(a):

    Jak się kończą argumenty, i nie ma co napisać mądrego, to powstają komentarze: „Ale masz priorytety” – przy okazji, co ma piernik do wiatraka?
    Abo: „Ale Mariusz sie rozpisal…”
    Mariusz wie co pisze, a wy już nie macie nic do powiedzenia. Tyle moi drodzy. Tak się właśnie kończy chciejstwo i władza ludzi pis. W końcu, prędzej czy później, rozłożą łapki i powiedzą – „a co my możemy zrobić, nie ma pieniędzy”.




    0



    0
  16. Zuzanna napisał(a):

    Raczej tak to zaczyna już mówić nasza gminna władza , zresztą nie muszą mówić bo to wszyscy wiemy. A obecna władza to raczej z PIS-em nie ma nic wspólnego.




    0



    0
  17. Wiesiek napisał(a):

    Zastanów się lepiej Mariusz co zrobisz jak prokuratura coś w końcu udowodni?




    0



    0
    • Mariusz napisał(a):

      Jak to co? Będę się bardzo cieszyć! Mówię – nie trawię PO. Ale otwieram wam oczy, bo zmiana PO na PiS to tak jakby wyleczyć się z raka żołądka i zapaść na złośliwego glejaka mózgu.

      Ale nie mam złudzeń. Prokuratorzy pod wodzą ZZ to jakaś banda nieudaczników. Nie umieją rozwiązać sprawy wypadku Szydło od ponad roku! SZOK!




      1



      0
      • Power napisał(a):

        Ordynacja wyborcza Art 41. „dopisanie na karcie do głosowania dodatkowych numerów list i nazw lub nazwisk albo poczynienie innych znaków, lub dopisków na karcie do głosowania, w tym w kratce lub poza nią, nie wpływa na ważność oddanego na niej głosu”. Uległeś propagandzie nie po raz pierwszy. Właśnie ten artykuł zapobiega fałszowania wyborów. Dawniej wystarczyło unieważnić głos przez dopisanie czegokolwiek. Decyzje o nieważności głosu podejmował członek liczący głosy. Teraz przy pojawieniu się dopisku lub innych znaków cała komisja będzie decydować o ważności głosu. Trzeba myśleć, a nie powtarzać farmazonów.




        0



        0
        • Mariusz napisał(a):

          Chłopie – jaja sobie robisz? Właśnie ten artykuł pozwala na zamalowanie twojego krzyżyka i postawienie go w innej kratce! A komisja? Komisja jest wybierana przez pis! Kto mi zagwarantuje, że komisja będzie jakaś bezstronna? Dzisiaj właśnie została wybrana nowa szefowa Państwowej Komisji Wyborczej – Magdalena Pietrzak jest urzędniczką, sekretarz powiatu łowickiego miasta Zduńska Wola i gminy Skierniewice, a od grudnia 2016 roku zastępcą dyrektora Departamentu Spraw Parlamentarnych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. JAK to nie jest pani związana bliziutko z pisem? To ja już nie wiem, jak bardzo musicie otwierać ludzie oczy, żeby to zrozumieć! Komisja z PiSu, ordynacja PiSowska pozwalająca na zamalowanie twojego krzyżyka i postawienie go w innym miejscu. Czego jeszcze potrzeba? aaaaa. wiem – zielonego stolika!




          1



          0
        • Mariusz napisał(a):

          Należy jeszcze nadmienić, że nie ta sama komisja będzie przy głosowaniu, co przy liczeniu głosów. Kto zagwarantuje, że w momencie „przekazania” prac z jednej komisji do drugiej, nie nastąpią fałszerstwa?




          0



          0
          • Power napisał(a):

            Mariusz nie panikuj! Przy wymianie komisji karty do głosowania będą w urnie. Możesz się zgłosić na męża zaufania i patrzeć. Zamalowanie kratki będzie głosem nieważnym. Przeczytaj jeszcze raz art. 41. Dopisanie dodatkowych numerów list i nazw lub nazwisk albo poczynienie innych znaków, lub dopisków na karcie do głosowania, w tym w kratce lub poza nią, nie wpływa na ważność oddanego na niej głosu. Rozumiesz, co to znaczy? Miałem Cię nie wyprowadzać z błędu, ale zależy mi na uczciwych wyborach. Zamazanie kratek i zostawienie tylko zaznaczonej kratki będzie głosem nieważnym, bo narusza art. 41 ordynacji wyborczej. Dlaczego? Pomyśl chwile samodzielnie i napisz dlaczego. Jeżeli nie potrafisz, to wytłumaczę w następnym wpisie.




            0



            0
  18. Katarzyna napisał(a):

    A oto czym charakteryzuje się prawdziwe dziennikarstwo – w odróżnieniu od tego, co przy dziennikarstwie nigdy nie stało i nigdy do niego nie doskoczy (zycieporaja) – http://myszkow.naszemiasto.pl/artykul/poraj-urzad-wojewodzki-wyslal-zawiadomienie-do-prokuratury,4450672,art,t,id,tm.html
    I chociaż uważałam to za swój obowiązek ( w związku z moją pracą i pełnionym stanowiskiem) to mam sobie za złe, że zeszłam do poziomu rynsztoka. Na swoje auto-usprawiedliwienie oświadczam, że nie byłam nikim innym niż Katarzyną – w odróżnieniu od różnych Agat, pracodawców i innych Powerów, którym niniejszym serdecznie współczuję… Dziś bez przykrości żegnam się z tym portalem obiecując sobie nigdy więcej nie reagować na kolejne „rewelacje”. Dziękuję tym, którzy zachowywali się po prostu obiektywnie, co w dzisiejszej rzeczywistości oznacza ODWAŻNIE. Mam nadzieję, że wiecie gdzie szukać odpowiedzi na zasiane przez pana gąsiorskiego wątpliwości. Pozostaję do dyspozycji – ale już poza tą żenadą




    0



    0
    • Agata napisał(a):

      Pani wójt napisała ” w związku z moją pracą i pełnionym stanowiskiem” Co to za styl i forma językowa?
      jak można pełnić stanowisko? To dobrze , że nie będzie już pani tu pisać bo to faktycznie żenada tak napisać.




      0



      0
    • Jacek Kowalczyk napisał(a):

      A gdzie po wyborach znajdzie pani pracę?




      0



      0
  19. Obiektywny napisał(a):

    W jej wieku jeszcze może szefowie się zastanowią .




    0



    0

Dodaj komentarz

Redakcja oraz właściciel tego serwisu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypowiedzi i komentarze publikowane przez użytkowników oraz zastrzega sobie możliwość usunięcia lub edycji komentarzy zawierających treści znieważające lub powszechnie uważane za obelżywe. W momencie dodawania komentarza zapamiętywane zostają adres email oraz adres IP komentującego użytkownika (informacje te nie będa publikowane i wyświetlane).