Dzięki współpracy PZU oraz Policji na polskich drogach rusza nowa kampania społeczna o nazwie „Mistrzu, zwolnij”. Inicjatywa ma na celu zwrócenie uwagi kierowców na problem nadmiernej prędkości oraz bezpieczeństwa na drogach, szczególnie w kontekście tragicznych statystyk dotyczących wypadków. Celem kampanii jest zmniejszenie liczby wypadków oraz podniesienie świadomości dotyczącej skutków nieodpowiedzialnej jazdy. Kampania wystartowała 2 września i będzie trwać do końca miesiąca.
Pomimo postępującej poprawy w zakresie bezpieczeństwa drogowego, liczby wypadków w Polsce wciąż pozostają niepokojące. W ubiegłym roku życie straciło blisko 1 900 osób, a tegoroczne wakacje przyniosły niemal 350 ofiar śmiertelnych. PZU wskazuje na istotność działań prewencyjnych, które mają na celu zmianę postaw kierowców, by reagowanie na niebezpieczne sytuacje stało się normą. Inspirowanie do zachowań pozytywnych oraz budowanie kultury bezpieczeństwa na drogach to kluczowe cele prowadzonej kampanii.
W ramach kampanii „Mistrzu, zwolnij” rozdystrybuowane zostaną miliony naklejek z hasłem apelującym do kierowców o dostosowanie prędkości. Policja w trakcie kontroli drogowych będzie wręczać kierowcom naklejki i ulotki oraz edukować ich na temat zasad bezpiecznej jazdy. Oprócz tego, na drogach można zobaczyć billboardy przypominające o ryzyku jazdy w pośpiechu, które mogą skutkować tragicznymi w skutkach wypadkami. PZU ma także na celu promocję świadomości, że ostatnie kilometry drogi do celu mogą okazać się najniebezpieczniejsze, gdy kierowcy są już zmęczeni lub dekoncentrowani.
Źródło: Urząd Gminy Poraj
Oceń: PZU i Policja rozpoczynają kampanię „Mistrzu, zwolnij” dla bezpieczeństwa na drogach
Zobacz Także